Saltar ao contido principal

Non digo que non

Non digo que cada vez que pida unha VollDamm teña que aparecer alguén co que acabar falando da aplicación da análise estrutural de Propp, heroes, viláns, donantes, ás tramas de filmes modernos, mais gústame aprender, escoitar, e sentir que nun bar hai xente que che está aportando moita sabedoría á mesma altura ca ti, sen unha mesa máis grande ca túa diante de ti, sen ter que mirar un ordenador ou unhas follas con temas e apuntes que preparou hai anos. E que por riba non che vai pedir que fagas un exame e saques nota. Como moito que vaias pedindo outras.

Non digo que non mereza o que teño, só digo que non fago o que fago por merecer.

Non digo que me aburra ver a Panorama, até aí aprendo e aínda me queda traballo de campo por facer: Sarah Thornton pasou uns cantos anos de discotecas e diferentes garitos para pulir os xa un pouco vintage estudos culturais e a análise do capital cultural, que moito de Birmingham si pero penso que a Even-Zohar xa o lía nos 90.

Non digo que só fale de min, porque en moitas destas letras poderedes atoparvos moitos.

Non digo que o estea facendo ben, ao fin e ao cabo un só o fai como sabe. Igual que escribir. Un día un amigo díxome que lera a Sebald e Sebald lía a Wittgenstein, quen dixo que a súa obra se compoñía de dúas partes: a que escribira máis todo a que non escribira. Non o engade, pero sabe que a máis importante sería a segunda. Afirma que lle houbese gustado escribir un bo libro, pero que non fora así, e sabía que os límites do seu mundo eran os da súa propia linguaxe. Agora non lembro, seguramente vós si, quen foi o que dixo que escribira ese libro porque non atopara ningún na súa libraría que fose así. Borges escribía para si mesmo, para os amigos, pero confesábase mellor lector que escritor.

Non digo nada, nin que adoeza de vós, que é certo.

Onte deiteime lendo un contiño sobre un escritor que soñaba moito (coma todos, creo, ata aí nada especial) pero que quería poder ver o que había fóra desde a fiestra e non chegaba, co que pediu a un carpinteiro que lle alzase a cama. Funcionoulle e comezou a soñar con cousas que lle causaron unha impresión profunda e quixo describilas e púxose a escribir freneticamente. Escribiu un libro no que falaba de que as verdades existían antes de xeito puro, como a paixón, a frugalidade, a pobreza, entón a xente empezou a collelas, apropiarse delas, e intentaba vivir a vida rexida por elas, e entón a persoa transformábase en grotesco e a verdade convertíase en falsidade. O libro do escritor nunca se publicou, pero eu tiven ocasión de velo. En relación ao carpinteiro que arranxou a cama, só o mencionei porque el, como moitos da considerados xente común e corrente, converteuse no obxecto máis próximo ao que é comprensible e adorable de todos os grotescos que aparecen no libro do escritor.

Non digo que o grotesco non estea pasando.

Comentarios

Publicacións populares deste blog

27_05 Cabaliño do demo

Soños de hoxe foron moitos, varios, pero só me lembro de dous. Axitados. Estou mirando a cama e teño as sabas todas revoltas. Sobre todo foi o último o axitado. En Salcedo. O Oso xa recollera, a noite aparecera cedo e ela bicábame moito, escondidos. O de escondidos era porque a min me daba vergoña a cousa. Agora soa Nancy Sinatra e pode ser que fose bonito pero alguén nos vía. Ricardo. Cantos contos contarei? E Vielba fixo a canción. O outro soño era gañar un premio monetario e non cobralo para estar entre os amigos. Xa non era de noite e o sol mancaba nos ollos. Coriandro. Vodka con coriandro. A escena do crime. Domingo sen feira. Escribir outro pouco e se iso baixar tomar algo. Tomar algo un domingo sen feira? Cervexa, letras, punteos de guitarra e domingo sen feira. Punteos moi bos de Jarekus Singleton e unha pega grallando. Vou baixar. Cabaliño do demo.

Soñar con unha Meira de xente nova traballando nela

Hoxe volvín a ter uns soños encadeados que duraron practicamente toda a noite, menos co primeiro co que espertei cedo, ese no que contei que estaba Meira nevada e non vou contar nada máis. O segundo di, conta e transmite moitas cousas porque foi enlazando e pasando dun lado a outro. Cada vez me pasa máis isto e vou enfiando un con outro. Como a práctica totalidade dos soños que teño, é en Meira, unha Meira que se vai facendo e collendo forma en plan do que o argumento onírico precisa. Mais, neste caso, era unha Meira como agora de aspecto pero con unha diferenza enorme: nela viviamos case todos e todas da nosa idade. Isto podo dicilo, o de todos e todas, porque me lembro perfectamente de cada un de nós e era xenial. Todxs traballabamos en Meira ou viviamos aquí, non nos víamos 3 veces ao ano como pasa agora (unha polas festas do 15, outra polo Nadal e outra polo entroido). Ben, pois nesta Meira na que traballabamos todxs, lembro especialmente a última parte. A primeira e

E vas e vés

Subín de Meira na bici despois dunha tarde moi gostosa tomando algo con quen non quedara. Sabedes que eu sempre acostumo a baixar só, a atoparme con alguén, aínda que sexa comigo mesmo. Pensei en Yoñlu. Víñeno cantando cando rememoraba a Vitor Ramil. “estrela, estrelaaa...”. “E vas e vés coma un avión ao vento frío dun lugar calquera. É bo saber que es parte de min”. Díxoo todo e, con 16 anos, cando nós tiñamos 21, decidiu marchar. Estas cousas son enormes. Acabo de esbirrar mentres cepillaba os dentes e o cristal do cuarto de baño pingouse todo de gotiñas brancas. Todo esvaído. Pensei en que subín na bici sen luces, pero pola beirarrúa. Se veñen os gardas e me ven sen chaleco reflectinte podo dicir que vou a pé porque non paso de 6 km/h. Pensei en que se cadra un coche podía desviarse e atropelarme. Pensei en Barthes, a quen atropelaron e tardaron en recoñecelo varios días até que alguén o botou de menos. Barthes escribía do que lle daba a gana, “a linguaxe é o mundo”. Escribir que