Saltar ao contido principal

Se damos publicidade ao noso amor destruímos o seu sentido

Ser ovella ou ser rabaño? Hai tempo que levo dándolle voltas a iso. Ambas cousas teñen a súa parte boa e mala: chegar aos mellores pastos antes ca ninguén pero sendo presa fácil dos depredadores.  A maioría prefire ser rabaño.

Hoxe esta idea dáme para falar de xeito apurado sobre o camiño cara onde vai a cultura, a industria cultural, como queiramos chamarlle e todo o que nese cesto colla. 

Dicía un vello profesor da facultade, que nalgunhas cousas tiña razón, que a arte de hoxe en día está condenada por ir na procura do público e non conseguir que sexa o público quen a procure. É certo. Hoxe até os poetas buscan o público. Necesitan ser publicados para verse recoñecidos.  Un poeta non tería por que sentir a necesidade de ser coñecido, nin menos aínda recoñecido socialmente, posto que o seu receptor non é colectivo senón individual. A amada, o amado, o solpor, a tristura, son predicados dunha percepción íntima. Se damos publicidade ao noso amor destruímos o seu sentido.

A sociedade da comunicación converteu a creación poética nunha industria cultural, unha manifestación do lecer, e aos seus poetas nuns produtores. Sen este factor nocivo a poesía carecería de técnica, núcleo destrutivo da autenticidade*, dado que un poeta sen estilo sería un artista sospeitoso.

O mesmo pasa, fai tempo, coa música. A autenticidade dun grupo ou da proposta musical que pretenden transmitir vén dada polo recoñecemento social. Atrás quedan tempos de pioneiros, oh, pioneiros, onde acadaban a autenticidade por descubrir novos universos, ou a través do virtuosismo ao servizo da creación musical. Houbo un tempo incluso que o indie era auténtico. Hoxe é difícil sinalar algunha excepción. Este artigo seguramente merecese a pena desenvolvelo un pouco máis pero a dor de cabeza déitame, e tampouco lle vexo interese como para gardalo e continualo outro día.  

Así que aquí vos deixo a recomendación dun grupo que para min recolle o concepto de autenticidade: Wolf People. Son novos pero saben o que fan. Cando os escoitei por primeira vez na radio puxen a orella porque me estrañaba que soase Jethro Tull a esas horas.


*Hai que ir a W. Benjamin para debullar un pouco na autenticidade (nin creo que veña agora ao caso, nin me apetece. Ademais dóeme moito a cabeza e acabo de tomar o último ibuprofeno).

Comentarios

  1. Hai que estar na pelexa de egos. Dicir a miña merda antes de que a diga outro e que me oia moita xente. Agora o que poida ser a miña merda, da un chisco igual, pero fun eu quen a cagou.

    Unha peza que me gusta moito destes:

    http://www.youtube.com/watch?v=aa8IDayBvJI



    ResponderEliminar
  2. me quitas las palabras de la boca Xose... solo que las tuyas son en gallego

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Publicacións populares deste blog

27_05 Cabaliño do demo

Soños de hoxe foron moitos, varios, pero só me lembro de dous. Axitados. Estou mirando a cama e teño as sabas todas revoltas. Sobre todo foi o último o axitado. En Salcedo. O Oso xa recollera, a noite aparecera cedo e ela bicábame moito, escondidos. O de escondidos era porque a min me daba vergoña a cousa. Agora soa Nancy Sinatra e pode ser que fose bonito pero alguén nos vía. Ricardo. Cantos contos contarei? E Vielba fixo a canción. O outro soño era gañar un premio monetario e non cobralo para estar entre os amigos. Xa non era de noite e o sol mancaba nos ollos. Coriandro. Vodka con coriandro. A escena do crime. Domingo sen feira. Escribir outro pouco e se iso baixar tomar algo. Tomar algo un domingo sen feira? Cervexa, letras, punteos de guitarra e domingo sen feira. Punteos moi bos de Jarekus Singleton e unha pega grallando. Vou baixar. Cabaliño do demo.

Soñar con unha Meira de xente nova traballando nela

Hoxe volvín a ter uns soños encadeados que duraron practicamente toda a noite, menos co primeiro co que espertei cedo, ese no que contei que estaba Meira nevada e non vou contar nada máis. O segundo di, conta e transmite moitas cousas porque foi enlazando e pasando dun lado a outro. Cada vez me pasa máis isto e vou enfiando un con outro. Como a práctica totalidade dos soños que teño, é en Meira, unha Meira que se vai facendo e collendo forma en plan do que o argumento onírico precisa. Mais, neste caso, era unha Meira como agora de aspecto pero con unha diferenza enorme: nela viviamos case todos e todas da nosa idade. Isto podo dicilo, o de todos e todas, porque me lembro perfectamente de cada un de nós e era xenial. Todxs traballabamos en Meira ou viviamos aquí, non nos víamos 3 veces ao ano como pasa agora (unha polas festas do 15, outra polo Nadal e outra polo entroido). Ben, pois nesta Meira na que traballabamos todxs, lembro especialmente a última parte. A primeira e

E vas e vés

Subín de Meira na bici despois dunha tarde moi gostosa tomando algo con quen non quedara. Sabedes que eu sempre acostumo a baixar só, a atoparme con alguén, aínda que sexa comigo mesmo. Pensei en Yoñlu. Víñeno cantando cando rememoraba a Vitor Ramil. “estrela, estrelaaa...”. “E vas e vés coma un avión ao vento frío dun lugar calquera. É bo saber que es parte de min”. Díxoo todo e, con 16 anos, cando nós tiñamos 21, decidiu marchar. Estas cousas son enormes. Acabo de esbirrar mentres cepillaba os dentes e o cristal do cuarto de baño pingouse todo de gotiñas brancas. Todo esvaído. Pensei en que subín na bici sen luces, pero pola beirarrúa. Se veñen os gardas e me ven sen chaleco reflectinte podo dicir que vou a pé porque non paso de 6 km/h. Pensei en que se cadra un coche podía desviarse e atropelarme. Pensei en Barthes, a quen atropelaron e tardaron en recoñecelo varios días até que alguén o botou de menos. Barthes escribía do que lle daba a gana, “a linguaxe é o mundo”. Escribir que