Saltar ao contido principal

Non digo que non

Non digo que cada vez que pida unha VollDamm teña que aparecer alguén co que acabar falando da aplicación da análise estrutural de Propp, heroes, viláns, donantes, ás tramas de filmes modernos, mais gústame aprender, escoitar, e sentir que nun bar hai xente que che está aportando moita sabedoría á mesma altura ca ti, sen unha mesa máis grande ca túa diante de ti, sen ter que mirar un ordenador ou unhas follas con temas e apuntes que preparou hai anos. E que por riba non che vai pedir que fagas un exame e saques nota. Como moito que vaias pedindo outras.

Non digo que non mereza o que teño, só digo que non fago o que fago por merecer.

Non digo que me aburra ver a Panorama, até aí aprendo e aínda me queda traballo de campo por facer: Sarah Thornton pasou uns cantos anos de discotecas e diferentes garitos para pulir os xa un pouco vintage estudos culturais e a análise do capital cultural, que moito de Birmingham si pero penso que a Even-Zohar xa o lía nos 90.

Non digo que só fale de min, porque en moitas destas letras poderedes atoparvos moitos.

Non digo que o estea facendo ben, ao fin e ao cabo un só o fai como sabe. Igual que escribir. Un día un amigo díxome que lera a Sebald e Sebald lía a Wittgenstein, quen dixo que a súa obra se compoñía de dúas partes: a que escribira máis todo a que non escribira. Non o engade, pero sabe que a máis importante sería a segunda. Afirma que lle houbese gustado escribir un bo libro, pero que non fora así, e sabía que os límites do seu mundo eran os da súa propia linguaxe. Agora non lembro, seguramente vós si, quen foi o que dixo que escribira ese libro porque non atopara ningún na súa libraría que fose así. Borges escribía para si mesmo, para os amigos, pero confesábase mellor lector que escritor.

Non digo nada, nin que adoeza de vós, que é certo.

Onte deiteime lendo un contiño sobre un escritor que soñaba moito (coma todos, creo, ata aí nada especial) pero que quería poder ver o que había fóra desde a fiestra e non chegaba, co que pediu a un carpinteiro que lle alzase a cama. Funcionoulle e comezou a soñar con cousas que lle causaron unha impresión profunda e quixo describilas e púxose a escribir freneticamente. Escribiu un libro no que falaba de que as verdades existían antes de xeito puro, como a paixón, a frugalidade, a pobreza, entón a xente empezou a collelas, apropiarse delas, e intentaba vivir a vida rexida por elas, e entón a persoa transformábase en grotesco e a verdade convertíase en falsidade. O libro do escritor nunca se publicou, pero eu tiven ocasión de velo. En relación ao carpinteiro que arranxou a cama, só o mencionei porque el, como moitos da considerados xente común e corrente, converteuse no obxecto máis próximo ao que é comprensible e adorable de todos os grotescos que aparecen no libro do escritor.

Non digo que o grotesco non estea pasando.

Comentarios

Publicacións populares deste blog

Disfraz

Yusuke Hanai Non teño nada claro por onde comezar os soños desta noite pasada porque foron moitos e lémbroos con unha perfección de ton positivo que me descolocou até a min mesmo. Descolocoume non polo positivo senón pola perfección—xa me entendedes, e porque tamén, a pesares de espertar entre eles e cambiar de postura na cama, volven a ter un fío que os conecta. Vou ser moi breve porque me apetece escribir pero non disto. Apetéceme escribir do xeito contrario a como escribo sobre os soños, aínda que tamén me encanta o que ten de creativo aproveitar ese estado de semi-inconsciencia neuronal de polas mañás no que todo na cabeza flúe moi rápido malia que non sexa polos camiños que se move normalmente. Ao que ía, o soño central, o penúltimo e que mellor lembro: era un paseo por unha vila galega de tamaño medio. Escapando un pouco do centro da vila subín por unhas costas cara algo que se vía feito cara a montaña. Semellaba un pouco o paseo cara a Cidade da Cultura. No medio da mont...

sacar un soño do armario

Espertei dúas veces esta noite e a primeira vez que espertei borroume os soños, polo que só me lembro dos dous últimos. Co paso do tempo fun controlando isto e así, cando soño cousas malas ou que fan doer, volvo a durmir outro anaco e fago que un soño aplaque o anterior. Ao que ía é que me lembro dos últimos dous sonos. Do primeiro deles non vou dar conta porque estaba a mamá e sempre que soño con ela é fermoso pero duro. O segundo soño foi sinxelamente espectacular, dos que tras unha porta se vai abrindo outra, os camiños se van multiplicando e ti soñas iso con gusto e podes ir escollendo por onde ir, recreándote. O argumento é moi sinxelo e se vivise Scott Fitzgerald contaríallo para que fixese un conto coma fixo con Benjamin Button: abrín un armario no que eu sabía que había algo dentro máis non me atrevera nunca a abrir. Sabía que alguén se encargaba de abrir de vez en cando para coidar do que alí había. Entón, con medo, abrín e só había unha pomba. Non era exactamente unha pom...

27_05 Cabaliño do demo

Soños de hoxe foron moitos, varios, pero só me lembro de dous. Axitados. Estou mirando a cama e teño as sabas todas revoltas. Sobre todo foi o último o axitado. En Salcedo. O Oso xa recollera, a noite aparecera cedo e ela bicábame moito, escondidos. O de escondidos era porque a min me daba vergoña a cousa. Agora soa Nancy Sinatra e pode ser que fose bonito pero alguén nos vía. Ricardo. Cantos contos contarei? E Vielba fixo a canción. O outro soño era gañar un premio monetario e non cobralo para estar entre os amigos. Xa non era de noite e o sol mancaba nos ollos. Coriandro. Vodka con coriandro. A escena do crime. Domingo sen feira. Escribir outro pouco e se iso baixar tomar algo. Tomar algo un domingo sen feira? Cervexa, letras, punteos de guitarra e domingo sen feira. Punteos moi bos de Jarekus Singleton e unha pega grallando. Vou baixar. Cabaliño do demo.