Saltar ao contido principal

Soñar e falar dos soños

Gústame soñar e falar dos soños. Creo que só teño talento para soñar.

Ultimamente máis da metade dos meus soños son con ela: facéndolle a comida, recollendo a roupa xuntos, traballando co ordenador mentres calceta.

Por iso, xusto o que non farei hoxe será falar dos soños, dos meus soños. Sen eu buscalo, foron caendo nas miñas mans libros de dous, tres ou catro escritores que eran grandes soñadores, comezando por, se cadra, o máis ensoñador de todos eles, Borges. No lote meto a Russell.

Borges
Borges afirma que cando soñamos somos o actor, o autor, o espectador e o teatro, somos todo. Eu créolle, porque somos incluso o inimigo. Ese inimigo que foi á propia casa de Borges coa intención de matalo, pero o mestre sabía como defenderse.

Di Merleau Ponty (un fenomenólogo que lle discutía a Sartre e ao que eu cheguei despois de pasar por Paul Ricoeur grazas a ter que investigar o concepto de trama) que durmir non é, a pesar das palabras, un acto, unha operación, o pensamento ou conciencia de durmir. É unha modalidade do camiño perceptivo. No soño negamos o mundo, pero esa negación é unha maneira de manternos nel. Merleau Ponty estabelece así unha diferenza radical con Freud, que xa interpretara os seus propios soños igual que Borges.

O soño non é unha simple variedade da conciencia creadora de imaxes. O real e o onírico desbórdanse mutuamente de forma tal que o soño non interpretaría a nosa vida porque non hai en nós un segundo suxeito, o inconsciente, xa que na nosa propia vida, as nosas reaccións coas cousas e cos outros teñen xa un carácter onírico: resulta imposible separar o real e o imaxinario, pois as persoas coas que interactuamos actúan ante nós coma personaxes, e aínda que non o fixesen daría igual porque ante nós si que o son. Se cadra o que vén cara nós non é o noso inimigo, pero ante nós paréceo. E a veces, comentáballo a uns amigos tomando algo onte, actuamos como o noso propio inimigo e isto é tremendamente dramático xa que, aínda que non reparemos, cada un coñécese máis a si mesmo do que poida parecer (puntos febles incluídos).

Soñar, di Merleau Ponty non é traducir un contido latente. Soñar é vivir o contido latente a través dun contido manifesto que non é a súa expresión adecuada. Baixo as aparencias hai unha realidade moi distinta, pero ademais a análise dunha conduta sempre atopa nela varias capas de significación, todas as cales teñen a súa verdade, e a pluralidade das interpretacións posibles é a expresión discursiva dunha vida mixta, na que cada elección sempre ten varios sentidos, sen que se poida dicir que un deles é o único verdadeiro.

O que importa, pois, non é a significación en si, xa sexa dos soños ou da vida, senón o sentido da significación. É dicir, a linguaxe non é só unha maneira de falar e escribir, senón unha maneira de vivir e existir. Conclusión, que teño que recoñecer, non é miña, senón que a ela chegamos unha dura noite de xeada unha boa amiga e eu entre cunca e cunca de chocolate.

Comentarios

Publicacións populares deste blog

Disfraz

Yusuke Hanai Non teño nada claro por onde comezar os soños desta noite pasada porque foron moitos e lémbroos con unha perfección de ton positivo que me descolocou até a min mesmo. Descolocoume non polo positivo senón pola perfección—xa me entendedes, e porque tamén, a pesares de espertar entre eles e cambiar de postura na cama, volven a ter un fío que os conecta. Vou ser moi breve porque me apetece escribir pero non disto. Apetéceme escribir do xeito contrario a como escribo sobre os soños, aínda que tamén me encanta o que ten de creativo aproveitar ese estado de semi-inconsciencia neuronal de polas mañás no que todo na cabeza flúe moi rápido malia que non sexa polos camiños que se move normalmente. Ao que ía, o soño central, o penúltimo e que mellor lembro: era un paseo por unha vila galega de tamaño medio. Escapando un pouco do centro da vila subín por unhas costas cara algo que se vía feito cara a montaña. Semellaba un pouco o paseo cara a Cidade da Cultura. No medio da mont...

sacar un soño do armario

Espertei dúas veces esta noite e a primeira vez que espertei borroume os soños, polo que só me lembro dos dous últimos. Co paso do tempo fun controlando isto e así, cando soño cousas malas ou que fan doer, volvo a durmir outro anaco e fago que un soño aplaque o anterior. Ao que ía é que me lembro dos últimos dous sonos. Do primeiro deles non vou dar conta porque estaba a mamá e sempre que soño con ela é fermoso pero duro. O segundo soño foi sinxelamente espectacular, dos que tras unha porta se vai abrindo outra, os camiños se van multiplicando e ti soñas iso con gusto e podes ir escollendo por onde ir, recreándote. O argumento é moi sinxelo e se vivise Scott Fitzgerald contaríallo para que fixese un conto coma fixo con Benjamin Button: abrín un armario no que eu sabía que había algo dentro máis non me atrevera nunca a abrir. Sabía que alguén se encargaba de abrir de vez en cando para coidar do que alí había. Entón, con medo, abrín e só había unha pomba. Non era exactamente unha pom...

27_05 Cabaliño do demo

Soños de hoxe foron moitos, varios, pero só me lembro de dous. Axitados. Estou mirando a cama e teño as sabas todas revoltas. Sobre todo foi o último o axitado. En Salcedo. O Oso xa recollera, a noite aparecera cedo e ela bicábame moito, escondidos. O de escondidos era porque a min me daba vergoña a cousa. Agora soa Nancy Sinatra e pode ser que fose bonito pero alguén nos vía. Ricardo. Cantos contos contarei? E Vielba fixo a canción. O outro soño era gañar un premio monetario e non cobralo para estar entre os amigos. Xa non era de noite e o sol mancaba nos ollos. Coriandro. Vodka con coriandro. A escena do crime. Domingo sen feira. Escribir outro pouco e se iso baixar tomar algo. Tomar algo un domingo sen feira? Cervexa, letras, punteos de guitarra e domingo sen feira. Punteos moi bos de Jarekus Singleton e unha pega grallando. Vou baixar. Cabaliño do demo.