Saltar ao contido principal

A ti

Quenquera que sexas, sospeito con temor que camiñas polos carreiros dos soños,
temo que estas realidades ilusorias se desvanezan baixo os teus pés e entre as túas mans;
Desde agora, as túas faccións, alegrías, linguaxe, casa, negocio, modais, problemas, tolemias, traxe, crimes, sepáranse de ti,
A túa Alma e o teu Corpo aparecen diante miña,
Apártanse dos nosos negocios ̶ comercio, tendas, traballo, granxa, casa, compra, venda, comer, beber, sufrimento, morte.   

Quenquera que sexas, poño sobre ti as miñas mans para que sexas o meu poema;
murmúroche cos meus beizos a carón do teu oído,
amei a moitas mulleres e a moitos homes, pero a ninguén amei tanto como a ti.

Oh, fun tardo e mudo;
debín abrirme camiño dereito cara ti hai moito tempo,   ¹
non debín proclamar a ninguén senón a ti, non debín cantar a ninguén senón a ti.

Abandonareino todo e virei, e cantarei himnos na túa honra;
Ninguén te comprendeu, pero eu compréndote;
Ninguén te xustificou ̶ e ti non te xustificaches tampouco;
Ninguén houbo que non te atopase imperfecto, só eu non acho en ti imperfeccións;   ¹
Ninguén houbo que non quixese escravizarte, eu son o único que non aceptará a túa servidume;
Eu son o único que non che impón señor, nin dono, nin superior, nin Deus, fóra dos que hai intrinsecamente en ti mesmo.

Os pintores representaron os seus grupos, arremuiñados ao redor dunha figura central;
Da cabeza da figura central esténdese un nimbo de luz áurea:
Pero eu pinto miríades de cabezas, e a ningunha lle falta o seu nimbo de luz áurea;   ²
Das miñas mans, e do cerebro de todo home e muller, flúe e resplandece eternamente.

Oh, eu podería cantar de ti grandezas e glorias!
Non te coñeciches a ti mesmo ̶ a túa vida enteira só foi un soño interior;
As túas pálpebras estiveron pechadas case sempre;
Os teus actos volven a ti para escarnecerte;   ²
(Se o teu traballo, o teu saber, as túas pregarias non volven a ti para escarnecerte, para que volven?)

O escarnio non che pertence;
Debaixo del, e dentro del, véxote á espreita;
Seguinte até onde ninguén te seguiu;
O silencio, a mesa de traballo, a expresión soberbia, a noite, a rutina diaria, se iso te oculta dos demais ou de ti mesmo, non te ocultan de min;   ³⁰
O rostro rasurado, o ollo inquieto, a pel impura, se iso engana aos demais, a min non me engana,
O vestido rechamante, a actividade vergoñosa, a embriaguez, a cobiza, a morte prematura, eu aparto de todo iso.

Non hai don de home ou de muller que non se adapte a ti;
Non hai virtude, nin beleza, no home ou na muller, pero haina en ti;
Ningunha arrancada, ningunha resistencia é boa, pero si en ti;   ³⁵
Non hai pracer agardando polos demais que non te agarde tamén a ti.

En canto a min, eu non lle dou nada a ninguén sen darche a ti o mesmo;
Eu non canto a gloria de ninguén, nin a de Deus, antes de cantar a túa gloria.

Quenquera que sexas, reclama o teu a calquera prezo!
As pompas de Oriente e Occidente son insignificantes, comparadas contigo;⁴⁰
Estas pradarías inmensas ̶ estes ríos interminables ̶ ti es inmenso e interminable coma eles;
Estes furores, elementos, tormentas, movementos da natureza, agonías de aparente aniquilamento ̶ es ti, home ou muller, o seu soberano ou soberana,
Soberano ou soberana polo teu propio dereito sobre a natureza, elementos, dor, paixón, disolución.

As trabas caen dos teus nocellos ̶ atopas en ti recursos inesgotables;
Vello ou novo, home ou muller, brután, baixo, rexeitado por todos, o que ti sexas proclámate;   ⁴⁵
A través do nacemento, vida, morte, enterro, os medios abundantes, nada che será escatimado;
A través de cóleras, perdas, ambicións, ignorancia, fastío, o que ti es abrirase paso.

Walt Whitman, To You en Leaves of Grass, 1855-1892.
Tradución libre miña respectando a puntuación do autor.

Comentarios

Publicacións populares deste blog

Disfraz

Yusuke Hanai Non teño nada claro por onde comezar os soños desta noite pasada porque foron moitos e lémbroos con unha perfección de ton positivo que me descolocou até a min mesmo. Descolocoume non polo positivo senón pola perfección—xa me entendedes, e porque tamén, a pesares de espertar entre eles e cambiar de postura na cama, volven a ter un fío que os conecta. Vou ser moi breve porque me apetece escribir pero non disto. Apetéceme escribir do xeito contrario a como escribo sobre os soños, aínda que tamén me encanta o que ten de creativo aproveitar ese estado de semi-inconsciencia neuronal de polas mañás no que todo na cabeza flúe moi rápido malia que non sexa polos camiños que se move normalmente. Ao que ía, o soño central, o penúltimo e que mellor lembro: era un paseo por unha vila galega de tamaño medio. Escapando un pouco do centro da vila subín por unhas costas cara algo que se vía feito cara a montaña. Semellaba un pouco o paseo cara a Cidade da Cultura. No medio da mont...

sacar un soño do armario

Espertei dúas veces esta noite e a primeira vez que espertei borroume os soños, polo que só me lembro dos dous últimos. Co paso do tempo fun controlando isto e así, cando soño cousas malas ou que fan doer, volvo a durmir outro anaco e fago que un soño aplaque o anterior. Ao que ía é que me lembro dos últimos dous sonos. Do primeiro deles non vou dar conta porque estaba a mamá e sempre que soño con ela é fermoso pero duro. O segundo soño foi sinxelamente espectacular, dos que tras unha porta se vai abrindo outra, os camiños se van multiplicando e ti soñas iso con gusto e podes ir escollendo por onde ir, recreándote. O argumento é moi sinxelo e se vivise Scott Fitzgerald contaríallo para que fixese un conto coma fixo con Benjamin Button: abrín un armario no que eu sabía que había algo dentro máis non me atrevera nunca a abrir. Sabía que alguén se encargaba de abrir de vez en cando para coidar do que alí había. Entón, con medo, abrín e só había unha pomba. Non era exactamente unha pom...

27_05 Cabaliño do demo

Soños de hoxe foron moitos, varios, pero só me lembro de dous. Axitados. Estou mirando a cama e teño as sabas todas revoltas. Sobre todo foi o último o axitado. En Salcedo. O Oso xa recollera, a noite aparecera cedo e ela bicábame moito, escondidos. O de escondidos era porque a min me daba vergoña a cousa. Agora soa Nancy Sinatra e pode ser que fose bonito pero alguén nos vía. Ricardo. Cantos contos contarei? E Vielba fixo a canción. O outro soño era gañar un premio monetario e non cobralo para estar entre os amigos. Xa non era de noite e o sol mancaba nos ollos. Coriandro. Vodka con coriandro. A escena do crime. Domingo sen feira. Escribir outro pouco e se iso baixar tomar algo. Tomar algo un domingo sen feira? Cervexa, letras, punteos de guitarra e domingo sen feira. Punteos moi bos de Jarekus Singleton e unha pega grallando. Vou baixar. Cabaliño do demo.